"mamma-dag"

Eftersom min dator envisades med att vara jätteseg igår, så är det här inlägget från IGÅR. och inte idag.
Jag satt och knåpade på det igår, när datorn bestämde sej för att "hänga sej". Som tur är sparas ju ofärdiga inlägg i Arkiv. Å det tackar vi för....

Denna dag har ägnats åt viltspår och städning. Varför ja valt just den rubriken ska ja förklara nu...

Vi (  framförallt jag och syrran ) Har pratat om att lägga lite viltspår ibland, och typ lägga åt varandra varannan gång lr liknande. Så idag skulle syster lägga 3 spår, ett till hennes egen hund, ett till min, och ett till jennys hund.
Jag fick undertiden agera barnvakt åt lilla Aaron. Det gick så bra såååååååååååååå!!! Vi gick på promenad med Fille, Aaron ville inte sova så han "pratade" med mej nästan hela vägen. Jollra och dregla.... Väl hemma igen, ja då var ju han fortfarande vaken, så han fick bli med in.... Moster victoria kom på den smarta ideén att jag skulle ge honom lite äpple...
Det jobbiga är ju att i ett "barn-fritt" hem som vårat har man ju inte direkt några bra avlastnings anordningar till just bebisar. Men, Kvinna som jag är.... lyckades jag hålla i en bebis, och skala ett äpple på samma gång! Sen rev vi det till mos.. och kladdade ut det på hela bordet. Efter det tänkte jag att det kunde ju vara bra och tvätta händerna på pojken...
upptäckte att han tyckte det var MER än roligt med vatten... Han skvätte så mkt med det att katterna nästan blev dränkta. Ja, dom var ju tydligen tvugna att stå och titta på....

Så småningom kom syster tillbaka och sedan var det "Samling" hos mej kl 14. Jag, Jenny och sofia drog till skogs.
Jag hade med mej Kellie idag, eftersom ja länge tänkt pröva att just spåra med henne.
Så hon hade "mamma-dag" idag. Det är så bra när man har flera hundar som jag, att bara ta med sej EN ibland. Även om det bara är lite miljöträning till ICA eller vad som helst....



Spårsele och spårlina på plats! Kellie undrar vad som ska hända nuuu??



Jag undersöker spårets början.... Kellie blir allt lite nyfiken....

Sen försvann vi till skogs.... och några fler kort blev det inte... Eftersom Kellie är lite försiktig ville
vi inte störa henne i arbetet, så dom andra fick stanna kvar och vänta på oss....



Efter att vi alla hade spårat klart fortsatte vi på en liten skogspromenad... Kellie var mkt nöjd med sej själv
och självförtroendet var på topp! :)

Jennys pumi; Siri var jätteduktig! Verkligen på hugget. Matte fick allt blodadtand när det gäller spår!!
Så på fredag ska hon ge sej ut och lägga åt mej och sofia och sej själv. Skoj! Kanske har vi just bildat en liten träningsgrpp?? :)



Lilla Aaron var självklart med!

Ja, det här med spår, det är riktigt skojj! Så härligt att vara ute i skogen! Man känner sej lite extra ball oxå när man pysslar med spår ;) Nä, men allvarligt så är det extra skojj att det funkar så bra med mina små hundar. Ska bli kul om jag verkligen kommer igång med det här. Kanske kommer ja kunna meritera flertalet av mina hundar inom just spår, och det tycker jag är riktigt trevligt, framförallt på den rasen jag har. Visst, att ha en uställnings champion är ju jättekul, men det säger verkligen inte ALLT om hunden. Jag vet att min Kellie är jättefin, men troligtvis kommer hon aldrig gilla uställning, och kommer heller aldrig bli jätte meriterad där. (förmodligen) Men tänk om jag kan få henne till viltspårschampion, det vore jätteballt, kanske till och med ballare än SUCH?
Ja, faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja han ser vekrligen ute som en liten norrman när han sitter där bak med lusekoftan!

2009-06-04 @ 19:33:57
Postat av: Cecilia

Självklart är det ballare med viltspårschampion! Eller ja, en SUCH papillon är iofs coolare än en SUCH kooiker tycker jag, för det är ju alltid så himla mkt konkurrens för papillons på utställning... Kul att ni har kommit igång och träna!

2009-06-04 @ 20:32:57
URL: http://cecilia-goliat.blogspot.
Postat av: Vickan

Ja, visst vore det lite ballt att få nån av mina pappisar till SUCH, självklart.... Men som (framtida) uppfödare av en liten ras (till storleken) Måste ja nog säga att jag hade tyckt det var bra mkt ballare om flera av mina var viltspårschampions och typ agilitychampions... eller Lydnad.. Det säger lite om rasen ändå, Liten men tuff liksom! och inte bara snygg att titta på....

2009-06-04 @ 23:14:00
URL: http://victorium.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0