Äntligen!

Så har ja köpt mej en digitalkamera. Jag har planerat att göra det länge, men det har inte blivit av pga olika orsaker. Typ pengar. Men nu fick jag möjlighet att köpa en fin (mörkrosa),bra och ny modell från sony på avbetalning. Man betalar av på ett år, utan ränta plus att jag försäkrade den i 2 år. För ett bra pris tycker jag. Å några hundra lappar extra i månaden märks inte... däremot några tusen lappar bara sådär, det hade ju märkts destå mer. Alla detaljer ang kameran kan jag ju skriva ner sen, om nån är intresserad. Den SKA vara bra iaf, och jag ska testköra den imårrn. Jag vill kunna ta fina kort på hundarna, kort från träning, och då även agility dvs. kort i rörelse, kort på kommande valpkullar osv osv. Och det ska enligt killen i affären fungera alldeles utmärkt! Så snart mina vänner ska ni förhoppningsvis få se kvalitétsbiler här i bloggen ;) Den gamla mobilkameran kan slänga sej i väggen....:)
Batteriet är i laddarn, och imårrn ska ja läsa manuaaaaaaaaaaaalen!!!

Annars har ja ägnat dagen åt promenader och lite agilityträning på klubben, å även lyssnat på föreläsning av Veterinär Ingrid Wennerlund. Hon pratade om Ormar,fästingar,sårskador,värmeslag osv. Det var bra, Hon är bra, även om hon kanske använde lite svåra ord och uttryck som kanske inte alla förstod. Jag som iaf är utbildad inom vård förstod ju, men å andra sidan kan man ju fråga om det är så att man inte förstår. Jag tycker iaf om henne, och det är ju därför jag i vanliga fall även går till henne när ja behöver...

Provade lite hopphinder med Kellie idag, det gick bra! Hon blir så glad när hon förstår att hon lyckats med ngt, och gjort ngt rätt. Det är verkligen bra för hennes självförtroende. Ska fortsätta med lite mer lätta övningar framöver.
Dottie var med för miljöträning, och Pixie och Fly fick dra några vändor på plan. MEn sen fick ja typ värmeslag och kände att ja började rinna ur kläderna... så då fick det vara nog. Hundarna som har lite bättre flås än deras fläskiga matte kunde dock ha fortsatt en stund till.
Fast påtal om fläskig så måste jag bara berätta en sak...
Hittade några kort på mej från Januari i år.... HERREGUD?!?!
Jag kan säga att DÅ såg jag vart dom där kilona som ja gått ner har suttit.... MAn tänker ju inte på det själv, eftersom man ser sej själv varje dag. Men gravidmagen och fläskröven har minskat.... hela 13 kg faktiskt.
och jag satsar på att minska ner ännu mer.... Jag hade lagt upp bilderna.... om röven hade fått plats haha.
Närå, jag kanske gör det sen....

Nåväl, nu ska ja sova... och drömma om min nya kamera.
Jag återkommer så snart jag fått ordning på den, förhoppningsvis med bildbevis!


Den här bilden är väl den enda i rörelse ja lyckats ta med min mobil...
MEn snart såååååå!!!

Kommentarer
Postat av: Alexandra Baker

Väntar med spänning på kort....

2009-05-26 @ 00:31:30
URL: http://www.tingates.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0